GM, güçlü ABD ekonomisiyle 2024’te güçlü bir performans öngörüyor
General Motors (NYSE:GM), güçlü ABD ekonomisinin performansını desteklemesini bekleyerek 2024 için olumlu bir görünüm öngörüyor. Dördüncü çeyrekte vergi öncesi kârdaki düşüşe rağmen şirket, hissedarlara daha yüksek getiri ve elektrikli araç (EV) satışlarında artış öngörüyor. GM CEO’su Mary Barra, yatırımcılara yazdığı bir mektupta iyimserliğini dile getirerek, ABD ekonomisinin, iş piyasasının ve otomobil satışlarının dayanıklılığı konusunda artan bir fikir birliği bulunduğunu belirtti.
Şirket, Kuzey Amerika’daki içten yanmalı kamyonlara ve SUV’lara yönelik güçlü talebin yanı sıra yeni elektrikli araç serisinin maliyetlerini düşürmeye ve satışlarını artırmaya odaklanıyor. 2023’teki KONUT teslimat hedeflerinin gerisinde kalan GM, şimdi KONUT satışlarının bu yıl ABD pazarının %7 ila %10’una ulaşmasını bekliyor.
GM CFO’su Paul Jacobson, otomobil üreticisinin KONUT operasyonlarının bu yılın ikinci yarısında değişken karlar üretmeye başlama yolunda ilerlediğini söyledi. GM, hisse geri alımları ve temettü artışları yoluyla 2023’te hissedarlara 12 milyar dolar kazandırdı ve fazla serbest nakit akışını tutarlı bir şekilde dağıtarak bu eğilimi sürdürmeyi planlıyor.
Şirket, cari yıl için düzeltilmiş vergi öncesi kârın 12 milyar doların ortasından 14 milyar dolara çıkacağını tahmin ediyor; bu rakam 2023’te bildirilen 12,4 milyar dolardan biraz daha yüksek. Sermaye harcamalarının 10,7 milyar dolarda sabit kalması bekleniyor. Hisse başına kazancın, bir önceki yılki 7,68 $’a kıyasla 2024’te 8,50 ila 9,50 $ arasında olacağı tahmin ediliyor. Hisse geri alımlarının hisse başına ilave 1,45$ katkı sağlaması bekleniyor; bu da vergi ve faiz ödemelerindeki 50 sentlik artışla kısmen dengelenecek.
Dördüncü çeyrekte GM’nin net geliri %5,2 artışla 2,1 milyar dolara yükselirken, gelirleri 43 milyar dolara ulaştı. Ancak düzeltilmiş vergi öncesi kâr, United Auto Workers’ın geçen sonbahardaki grevleri, Cruise ünitesindeki artan harcamalar ve elektrikli araç akü hücresi envanteriyle ilgili 1,1 milyar dolarlık zararın etkisiyle %54 düşüşle 1,8 milyar dolara geriledi.
GM’nin otonom araç bölümü Cruise’daki harcamalar, yakın zamanda yaşanan bir olay nedeniyle operasyonel olarak askıya alınmasının ardından 1 milyar dolar azaltılacak. Dışarıdan gelen bir raporda Cruise yönetiminin, şu anda ABD Adalet Bakanlığı da dahil olmak üzere birçok kurum tarafından soruşturulan 2 Ekim’deki olayla ilgili tutumu eleştirildi. GM, rapordaki tavsiyelerin uygulanması konusunda işbirliği ve kararlılığını ifade etti.
Barra, hissedarlara “Cruise’a yeniden odaklanılması ve yeniden başlatılması” planlarının güvencesini verdi, ancak makul bir zaman çizelgesi verilmedi. Cruise, 500 milyon dolarlık yeniden yapılandırma maliyetleri hariç, 2023’te 2,7 milyar dolar zarar bildirdi.
GM, Çin’de yerel otomobil üreticileri ve Tesla’nın yoğun rekabetiyle karşı karşıya, bu da güçlü bir ortama ve mevcut çeyrekte beklenen kayıplara yol açıyor. Jacobson, şirketin bu dönemde Çin’de değerli stoklar üzerinde çalıştığını belirtti.
Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zeka yardımıyla oluşturulmuş, bir editör tarafından çevrilmiş ve incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.
kusadasiajans.com.tr